söndag 27 maj 2012

Skrivardrömmar

Åh. Jag har en dröm. Den enda stora dröm jag har; att skriva, att bli utgiven. Jag vill jobba som författare och jag vill att folk ska bli berörda av det jag skriver. Jag vill se mitt namn i bokaffären. Jag vill ha ett torp med trädgård och närhet till skog och sjö där jag bara skulle koncentrera mig på att skriva. Kontor med fönster mot sjön och allt det där.

Problemet? Jag är inte tillräckligt bra. Jag skriver inte tillräckligt intressant, jag har inte tillräckligt med fantasi och kreativitet och jag avslutar aldrig något eftersom jag själv förstår hur dåligt det är. Men jag tror inte att jag vill ge upp ändå. Det är svårt att förklara exakt hur frustrerande det är att vilja något men inte ha talangen för det.

Jag följer flera svenska författares bloggar och det både inspirerar mig och gör mig avundsjuk. Jag beundrar dem, jag vill bli som dem. Till exempel Lisa Bjärbo som har skrivit Det är så logiskt, alla fattar utom du och Allt jag säger är sant. Eller Amanda Hellberg som har skrivit bland annat Döden på en blek häst (som jag nyligen har läst, recension kommer) och Jag väntar under mossan.

Oh well. Jag är ung och har hela livet på mig att skriva. En vacker dag kanske jag kan tro på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar