fredag 18 maj 2012

Sedan 2012 började har jag i kronologisk ordning läst:

1. Elsas Mode av Sofi Fahrman
2. Tretton skäl varför av Jay Asher
3. Eldbärare av Anders Björkelid
4. Guldkompassen av Philip Pullman
5. Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson
6. Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson
7. Engångsligg av Josefin Palmgren
8. Harry Potter och de vises sten av J.K. Rowling
9. Peter Rätz: 9 år som undercoveragent av Dick Sundevall
10. Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld
11. Mannen som kunde tala med hästar av Nicholas Evans
12. Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
13. Ambassaden i paradiset - Sveriges unika relation till Nordkorea av Lovisa Lamm
14. Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel
15. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
16. Naomi och Ely's kyssförbudslista av Rachel Cohn och David Levithan

16 böcker på fem månader blir ungefär 3,2 stycken i månaden, helt okej men bättre än så kan jag faktiskt! Tyvärr tar skolan en hel del tid vilket gör att jag ibland är alldeles för trött i huvudet för att läsa. Under sommaren ska jag jobba istället och då ska jag försöka ta tag i högen med ca 30 olästa böcker som ligger bredvid sängen. Finns ju inget bättre än att sjunka in i en jättebra bok och ja, fly verkligheten en stund.

1 kommentar: