onsdag 30 maj 2012

De sju dödssynderna

Den här enkäten har jag sett på flera bokbloggar idag så jag tänkte, varför inte? Lite rolig var den allt!

1. Girighet: Vilken är din dyraste bok? Vilken är din billigaste bok?
Min dyraste bok (utöver kurslitteratur - usch!) skulle kunna vara Star Wars - Ljudeffekterna som jag köpte för omkring 250 kr. Så himla bra om man är ett Star Wars-fan!!! Billigast var nog Mannen som kunde tala med hästar som jag köpte för 5 kr på Tradera.


2. Vrede: Vilken författare har du en kärlek/hat- relation med?
Jag har bara kärlek/hat-relationer med duktiga författare, just för att jag älskar personen i frågas böcker men är så fruktansvärt avundsjuk på hur bra den skriver! Ett exempel på det är J.K. Rowling.

3. Frosseri: Vilken författare har du slukat om och om igen utan någon skam över huvud taget?
Skam känner jag väl aldrig bara för att jag läser mycket av en författare... Men när jag var yngre slukade jag alla Pia Hagmars hästböcker om och om igen! Skulle kunna göra det igen för nostalgins skull.

4. Lättja: Vilken bok har du struntat i att läsa klart pga lathet? 
Många, även om jag ogillar att inte läsa färdigt! Senast var det Nattpatrullen. Men den ska jag läsa färdigt. Någon gång... 

5. Högmod: Vilken bok pratar du ofta om för att framstå som en intellektuell läsare?
Det gör jag inte. Vet inte ens vilken bok man borde prata om i sådana fall. Har varken läst massvis av nobelpristagare eller andra klassiker.

6. Lust: Vilka egenskaper tycker du är mest attraktiva för en manlig eller kvinnlig karaktär?  
Intelligent, mod, humor och omtänksamhet, och om utseendet beskrivs som lite "bad boy" skadar det inte direkt. När jag var liten var jag helförtjust i den äldsta killen i "Vi fem"-böckerna, haha.

7. Avund: Vilken bok skulle du helst få som present?
Ja du, när jag vill ha en bok brukar jag oftast köpa den själv så. Men just nu är jag fattig så nu skulle jag vilja få Jag väntar under mossan, Jellicoe Road, Förbundsbryterskan, Eld och de Harry Potter-böcker som jag inte redan har!

1 kommentar: