onsdag 6 mars 2013

Bokköp i februari och mars 2013:

Under den senaste månaden (januari ska vi inte ens tala om...) har jag hunnit köpa sjutton böcker (av olika "kaliber" bör kanske nämnas), och så får det definitivt inte fortgå resten av året! För det första har jag inte råd egentligen, och för det andra har jag inte tiiiiid. Men det kliar så i fingrarna jämt...

Jag hittade Great Expectations av Charles Dickens och Gårdshuset av Annika Luther i en liten butik som ligger ovanpå Lagerhaus i Göteborg, 69 respektive 29 kr. Böckerna av George R.R Martin i bakgrunden har jag fått av min käre bror.

Jag köpte fyra begagnade Polluxböcker, dvs hästböcker, genom Bokbörsen för nästan ingenting, och på tal om häst har jag också fått hem en bok om olika hästraser (inte för att jag behöver fler sådana...) och ännu en häst/ungdomsbok från fd. Polluxklubben, nuvarande Penny Girl. Nostalgiläsning på hög nivå! Tröttnar aldrig på hästböcker, det får mig att känna mig som 12 år igen - älskar det!

Från Bokus har jag fått erbjudande på erbjudande, så därifrån har jag klickat hem Harry Potter and the Order of the Phoenix och Harry Potter and the Half-Blood Prince av J.K. Rowling, Den femte systern och Det viskande barnet av Mårten Sandén, Revolt av Suzanne Collins, Toffs bok av Kalle Dixelius, Jag är femton år och jag vill inte dö av Christine Arnothy, Steget efter av Henning Mankell och Alla själars natt av Deborah Harkness.

2 kommentarer:

  1. Åh Pollux! Fullblodsserien var bäst. :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ursäkta mig men bara för att berätta att vi är ett lokalt företag och vi erbjuder pengar till alla seriösa och ärliga människor för att öka sin verksamhet eller för att göra ett köp. Räntan är 3% per år.
    Kontakta oss via e-post för mer information.

    E-post: simondurochefort@gmail.com

    SvaraRadera